Företagande

Nytta av profilkläder i Stockholm

Profilkläder Stockholm

Har du ett företag? Som företagare är man ständigt i behov av att kunna hitta nya kunder. Visserligen finns det företag som har (nästan) för många kunder, alltså de har så många kunder att de knappt hinner jobba…. och sedan finns det företag som helt enkelt inte vill växa, inte vill ha fler kunder. Det är ett av svårigheterna i Sverige och svenska företag; att vi helst inte vill bli så stora.

Vill svenska företag inte växa?

En tjänsteman från Tillväxtverket klagade på svenska företag och svenska entreprenörer. Han sa ungefär som följande:

När en företagare vaknar upp på morgnarna i USA, undrar hen, när hens företag ska bli riktigt stor. När en svensk företagare vaknar upp på morgnarna, undrar hen när hen kan sälja sitt företag och bli anställd.

Med det menade han att vi i Sverige är så inriktade på att hela livet ska vara anställd och överlåta arbetsgivaransvar, marknadsföring och ekonomi till någon annan. Istället för att gilla läget med en företagstillväxt och vara glad över varje ny kund, ser den svenska företagen det som ett problem.
Nu är det ju tur att det ändå finns företagare som faktiskt vill växa och som är drivna att utöka företagets tjänster och produkter. Det finns företag som snabbt växer, som exempelvis Spotifys företag. Andra äldre svenska företag som har blivit riktigt stora är Ikea, Hennes&Mauritz, Holmen, Stora Enzo, Ericson och många fler.

Gör reklam med hjälp av profilkläder

Oftast har ägarskapet gått i arv och strukturen har oftast bevarats. Varför ändra på något som har varit framgångsrikt?
Är man däremot ett litet företag som gärna vill få fler kunder och som gärna gör reklam för sitt företag – kan profilkläder som personalen ikläder sig, vara som en reklampelare för företaget. Här är ju även dekaler tjäna samma syfte. har man en fin bil som man kan köra med, till exempel i Stockholm, varför inte utnyttja det och ha stora dekaler på bilen så att alla kan se vilket företag det är och vad man gör? På samma sätt kan man låta personalen vara levande reklampelare som talar om vilket företaget är och vad man erbjuder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *